
Zakres obowiązkowego ubezpieczenia dla biur rachunkowych reguluje Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 6 listopada 2014 r. Wskazuje ono, że ochroną ubezpieczeniową w ramach obowiązkowego OC objęte jest wyłącznie prowadzenie ksiąg handlowych.
Powszechną praktyką jest, że biura rachunkowe świadczą swoim klientom kompleksowe usługi, które nie są objęte ochroną w ramach standardowej, obowiązkowej polisy OC. Prowadzący taką działalność często nie mają świadomości, że z tytułu wystąpienia roszczenia z innych usług biuro rachunkowe będzie odpowiadać swoim majątkiem.
Do czynności nie objętych obowiązkowym ubezpieczeniem biura rachunkowego należą między innymi:
- czynności doradztwa podatkowego (sporządzanie deklaracji podatkowych lub udzielanie pomocy w tym zakresie)
- obsługa kadrowo-płacowa
- naliczanie składek (ZUS) na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, FP i FGPŚ
- przekazywanie kwot zajętych przez komornika wynagrodzeń i prowadzeniu korespondencji z organami egzekucyjnymi
W dobrze pojętym interesie prowadzącego biuro jest rozszerzenie obowiązkowej polisy o ochronę z tytułu czynności przekraczających obowiązkowy zakres. Podmioty prowadzące rachunkowość uproszczoną nie podlegające obowiązkowym ubezpieczeniom OC mogą (i powinny) wykupić polisę dobrowolną.
W ofercie posiadam ubezpieczenia renomowanych towarzystw w wyjątkowo korzystnych cenach. Przyznajemy zniżki za bezszkodową historię ubezpieczeniową klienta.
Jeżeli potrzebujesz kalkulacji lub masz pytania jestem do dyspozycji.
Tel.: 604 972 555 e-mail: biuro@superagent.waw.pl