kontakt:   604 972 555​
  KOMPLEKSOWE DORADZTWO UBEZPIECZENIOWE DLA BIZNESU I OSÓB PRYWATNYCH, RÓŻNE TOWARZYSTWA: TEL. 604 972 555
  • STRONA GŁÓWNA
  • DLA FIRM
  • INDYWIDUALNE
  • BLOG i PORADY
  • English
  • STRONA GŁÓWNA
  • DLA FIRM
  • INDYWIDUALNE
  • BLOG i PORADY
  • English

​UBEZPIECZENIA DLA FIRM I OSÓB PRYWATNYCH

20 lat doświadczenia
Dojazd do klienta​

Zadzwoń aby uzyskać więcej informacji lub umówić się na spotkanie

.

6/7/2018

 

Zatrucia a ubezpieczenie restauracji

Obraz






​​
​W profilu działalności związanej z prowadzeniem baru, restauracji czy też innego punktu gastronomicznego należy niewątpliwie uwzględnić ryzyko związane z nieprzewidzianymi zdarzeniami losowymi, których finansowe konsekwencje mogą mocno nadszarpnąć budżet lub nawet spowodować bankructwo, nie wspominając już o utraconych nerwach.

Przed skutkami zdarzeń losowych jakimi są przykładowo pożary, zalania, czy też coraz częściej występujące huragany, można zabezpieczyć mienie odpowiednią polisą. Zainteresowani mogą rozszerzyć jej zakres o „czynnik ludzki” czyli kradzież, rabunek czy wandalizm.

We wpisie tym chciałbym jednak wspomnieć o niemniej ważnej (a może nawet istotniejszej) kwestii, nierzadko pomijanej przez osoby zarządzające w  szeroko pojętej branży gastronomicznej, a mianowicie polisie odpowiedzialności cywilnej. Polisa odpowiedzialności cywilnej w branży gastronomicznej powinna być zawarta na wysoką sumę by można z niej było pokryć koszty związane z roszczeniami osobowymi również w przypadku masowego zatrucia przykładową salmonellą czy też chorobami zakaźnymi. Takie zatrucia  zdarzają się niestety regularnie zarówno w stołówkach  szkolnych jak i renomowanych sieciach kawiarni – o czym ostatnio czytaliśmy (wg danych Sanepidu, do 31 maja zatruło się 41 osób, ponad połowa z nich musiała- zostać hospitalizowana)

Do czynników zwiększających ryzyko należy praktyka zatrudniania (nie tylko sezonowej) młodych osób, które nie są obeznane podstawowymi zasadami sztuki kelnerskiej. Będąc ostatnio w jednej z restauracji sam byłem naocznym świadkiem jak kelnerka trzymała talerz z gorącą bezpośrednio nad głową małego dziecka!
Odpowiednio dobrana polisa oc działalności zabezpieczy właściciela baru czy restauracji również na wypadek innych zdarzeń takich  poślizgnięcia i upadki na mokrej czy nierównej podłodze, uszkodzenie zęba, koronki lub protezy zębowej po „natrafieniu” na twardy przedmiot w podanym posiłku.  

Polisa oc działalności daje właścicielowi jeszcze jeden istotny „bonus” a mianowicie ochronę przed osobami wyłudzającymi odszkodowania. Stanowią oni już w Polsce całkiem liczną grupę, której nie powinno się ignorować. W mojej praktyce ubezpieczeniowej już kilkunastokrotnie zostałem powiadomiony przez swoich klientów o takich przypadkach. Póki co, we wszystkich przypadkach okazanie przez właściciela polisy lub wezwanie przez ubezpieczyciela do wykonania pewnych czynności skutecznie „uśmierzyło” ich zapał.
W przypadku powstania roszczenia, ubezpieczyciel pokryje koszty związane ze zbadaniem tego czy jest ono prawnie słuszne a także zweryfikowaniem jego wysokości. Dzięki temu właściciel zyskuje „święty spokój” i może w dalszym ciągu koncentrować się na prowadzeniu firmy.

​Warunki ubezpieczeń (jak zwykle) nakładają również na ubezpieczonego pewne obowiązki, dlatego przed zawarciem umowy należy się z nimi zapoznać a ewentualne kwestie wyjaśnić ze swoim agentem.
W przypadku wystąpienia roszczenia lub prawdopodobieństwa takiego zdarzenia zawsze zalecam swoim klientom by się ze mną skontaktowali. Staram się pomóc by proces likwidacji szkody  przebiegł możliwie sprawnie. 


Możliwość dodawania komentarzy została zablokowana.

    Autor

    Paweł Wojtaś

    Archiwa

    Luty 2020
    Listopad 2019
    Styczeń 2019
    Wrzesień 2018
    Sierpień 2018
    Lipiec 2018
    Czerwiec 2018
    Kwiecień 2018
    Marzec 2018
    Luty 2018
    Styczeń 2018
    Grudzień 2017
    Październik 2017
    Wrzesień 2017
    Maj 2017
    Marzec 2017
    Luty 2017
    Styczeń 2017
    Grudzień 2016
    Sierpień 2016

    Kategorie

    Wszystkie

  Biuro:
ul. Baśniowa 3  lok. 306 

02-349  Warszawa
​
Kontakt:

tel.:  22 490 33  14    kom:  604 972 555
e-mail: biuro(at)superagent.waw.pl
Przed wizytą proszę o kontakt telefoniczny.


Obraz